حق مسکن سال 1399 کارگران افزایش یافت


در

پایه حقوق کارگران تغییر کرد/ حق مسکن ۳۰۰ هزار تومان شد

افزایش 5% به پایه حقوق کارگران و کاهش 75 هزار تومانی پایه سنواتی 

اعضای شورای عالی کار در نشست تعیین حق مسکن کارگران پس از گذشت ساعت‌ها مذاکره با تصویب افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، دویست و نود و دومین نشست شورای عالی کار که از ساعت ۴ امروز عصر با موضوع تعیین حق مسکن کارگران و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان کارفرمایی و کارگری در وزارت کار آغاز شده بود، پس از ساعت‌ها مذاکره با تصویب افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن پایان یافت.

در این نشست نمایندگان گروه کارگری علاوه بر افزایش حق مسکن، بر لزوم اجرای ماده ۴۱ قانون کار و افزایش حداقل دستمزد سال ۹۹ تاکید کردند که در نهایت شورای عالی کار با افزایش حق مسکن کارگران به ۳۰۰ هزار تومان موافقت کرد.

بر این اساس پایه حقوق کارگران در سال جاری تغییر کرد و به ۲۶ درصد رسید.

از دیگر مصوبات جلسه کاهش ۷۵ هزار تومانی پایه سنواتی کارگران بود که به ازای آن پنج درصد به پایه حقوق اضافه شد که در حقیقت پایه کارگران حداقل‌ بگیر در سال جاری ۲۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، کمک هزینه مسکن کارگران پیش از این ۱۰۰ هزار تومان بود که در جلسه شورای عالی کار به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

با توجه به آنکه حق مسکن تنها آیتم بسته مزد کارگران است که برای اجرا باید از تصویب هیات وزیران بگذرد، در صورتی که مصوبه شورای عالی کار در هیات دولت تصویب شود، از ابتدای فروردین‌ماه امسال در فیش حقوقی کارگران اعمال خواهد شد.

 

 

همچنین مطالعه کنید:  بخشنامه حقوق سال 1399 

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

تامین اجتماعی و قانون کار

افزایش حقوق سال 1399افزایش حقوق سال 99پایه سنواتی سال 1399تغییرات حق مسکن در سال 99جلسه شورای عالی کار در خصوص افزایش حق مسکن کارگران سال 1399حق مسکنحق مسکن سال 1399حق مسکن سال 1399 چقدر است؟حق مسکن کارگرانحق مسکن کارگران چقدر شده است؟حق مسکن کارگران در سال 1399حق مسکن کارگران در سال 99حق مسکن کارگران در سال 99 چقدر شده است>خدمات حسابداریشرکت حسابداریشرکت حسابرسیشرکت خدمات حسابداریشرکت خدمات مالیمبلغ حق مسکن کارگران در سال 99مبلغ نهایی حق مسکن کارگران در سال 1399مشاوره مالیمشاوره مالیاتیمصوبه شورا عالی کار در مورد افزایش حق مسکن کارگران در سال 99مصوبه شورای عالی کارمصوبه شورایعالی کار

3 دیدگاه

  • حالا سوال مهم اینه که ایا این حق مسکن شامل بیمه میشه؟
    مربوط به ماه فروردین و اردبیهشت میشه؟

    • طبق دستورالعمل وزارت کار، مشمول کسر حق بیمه است، اما تجربه نشان داده اگر شرکتی حق بیمه این مبلغ را کسر و پرداخت نکرده باشد، تامین اجتماعی آن را مطالبه نکرده است!، در مورد سوال دوم هم بله این تفاوت برای ماههای فروردین و اردیبهشت 1399 نیز باید محاسبه و پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Plugin "Contact Form 7" not installed or activated
بستن
شماره های تماس

Aria Nik Hesab