سوال و جوابهای رایج- خدمات کارگزاریهای رسمی تامین اجتماعی

در

“خدمات قابل ارائه کارگزاریهای رسمی سازمان تامین اجتماعی”

درحال حاضر چه نوع خدماتی درکارگزاریهای رسمی قابل ارائه می باشد؟

پاسخ : خدمات صدور ، چاپ و تحویل دفترچه های درمانی – حمایتهای کوتاه مدت شامل پرداخت هزینه پروتز و اروتز ، پرداخت کمک هزینه ازدواج ، پرداخت کمک هزینه کفن و دفن ، پرداخت کمک هزینه ایام بارداری – صدور و چاپ برگه پرداخت بیمه شدگان خاص – دریافت لیست حق بیمه کارفرمایان به صورت اینترنتی – تشکیل پرونده مطالباتی کارگاهی – پذیرش اسناد خسارات متفرقه – امور مرتبط با بیمه شدگان اختیاری و مشاغل آزاد – امور مرتبط با بیمه رانندگان حمل و نقل درون و برون شهری

آیا برای دریافت خدمات دفترچه درمانی همچنان بایستی به شعبه اصلی محل پرداخت حق بیمه خود مراجعه نمود ؟

پاسخ : به منظور رفاه حال بیمه شدگان و مخاطبین سازمانی درحال حاضر با ایجاد تمهیدات لازم ، کلیه بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی می توانند به منظور دریافت خدمات دفترچه درمانی خود و افراد تبعی به نزدیک ترین و در دسترس ترین کارگزاری ( در سراسر کشور ) مراجعه و خدمات مزبور را دریافت نمایند .

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده مطالباتی و اخذ کد کارگاهی از طریق کارگزاریهای رسمی به چه صورت می باشد ؟

پاسخ : به منظور کاهش حجم مراجعات به شعب تأمین اجتماعی و تسریع در اجرای این فرآیند کلیه کارفرمایان  اعم از حقیقی و حقوقی می توانند جهت تشکیل پرونده و اخذ کدکارگاهی خود ، با ارائه مدارک و مستندات مربوطه به کارگزاری ذیربط در محدوده عملکرد شعبه خود مراجعه و درکمترین زمان ممکن نسبت به تخصیص و دریافت کد کارگاهی خود اقدام نمایند .

مدارک مورد نیاز بابت کارگاههای دارای شخصیت حقیقی :
– جواز کسب صنفی معتبر ( دائم یا موقت ) .
– پروانه تأسیس یا بهره برداری .
– اسناد مالکیت یا اسناد اجاره یا صلح نامه کارگاه .
– احکام مراجع قضایی مبنی بر مالکیت یا اجاره کارگاه .
– تاییدیه اتحادیه یا مجمع امور صنفی مربوطه مبنی بر کارفرمایی و بهره برداری کارگاه .
– تکمیل و ارائه فرم نمونه امضاء و اثر انگشت کارفرما و کدملی .

مدارک مورد نیاز بابت کارگاههای دارای شخصیت حقوقی :
– تکمیل و ارائه فرم نمونه امضاء صاحبان امضاء مجاز و نمونه مهر آنها .
– آگهی تاسیس ، روزنامه رسمی و اساسنامه شرکت .
– تصویر سند مالکیت یا اجاره محل شرکت .
– پروانه تأسیس یا بهره برداری .
– سایر مدارک مرتبط با شروع فعالیت و تاسیس شرکت در صورت ضرورت ( مانند اظهار نامه ثبت و موافقت اصولی)
–   شناسه و کد ملی اشخاص حقوقی .

 

اقدام لازم در خصوص اخذ مجوز کارگزاری و شرایط متقاضیان چیست؟

پاسخ: در صورت تصمیم به واگذاری مجوز کارگزاری، مراتب و شرایط متقاضیان به نحو مقتضی از طریق ادارات کل ذیربط و سایت رسمی سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

 

در صورت تمایل به امتیازدهی به کارگزاریهای رسمی سراسر کشور چه باید کرد؟

پاسخ : به منظور رعایت اصل تکریم مخاطبین سازمان و اخذ نظرات مستمر آنان در جهت ارتقاء کارائی و افزایش بهره وری در کارگزاریهای رسمی، سامانه نظر سنجی کارگزاریها در سایت رسمی معاونت و سامانه پیامکی با شماره ١٠٠٠١٤٢٠١جهت امتیاز دهی به آنها راه اندازی گردیده است تا مراجعین نظرات خود را در قالب داده های کمی و منفصل ارائه نمایند.
امتیازدهی از طریق سامانه پیامکی در خصوص عملکرد کارگزاری به وسیله ارسال پیامک به شماره ١٠٠٠١٤٢٠١ به شکل ذیل امکان پذیر می باشد:
کد کارگزاری= امتیاز(١= عالی،٢= خوب،٣= متوسط،٤= ضعیف)

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

تامین اجتماعی و قانون کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Plugin "Contact Form 7" not installed or activated
بستن
شماره های تماس

Arianik hesab