سوال و جوابهای رایج- کمک هزینه کفن و دفن

در

“کمک هزینه کفن و دفن”

 

کمک هزینه کفن و دفن در مورد چه کسانی و تحت چه شرایطی پرداخت می شود ؟

به استناد ماده «٨٤» قانون تأمین اجتماعی،کمک هزینه کفن و دفن درصورت احراز شرایط قانونی ، بابت فوت بیمه شده اصلی پرداخت می­گردد. لازم به ذکر است با توجه به مصوبه شورای عالی تأمین اجتماعی از تاریخ ٢٠/١١/١٣٨٦ به بعد در صورت فوت همسر بیمه شده یا مستمری بگیر پرداخت هزینه کفن و دفن صرفاً به شخص بیمه شده اصلی امکانپذیر گردیده است.

دریافت کنندگان کمک هزینه کفن و دفن چه کسانی هستند؟

١- همسر بیمه شده

٢- فرزندان بیمه شده

٣- پدر یا مادر بیمه شده.

میزان کمک هزینه کفن و دفن چقدر است ؟

مبلغ کمک هزینه کفن و دفن بابت بیمه شدگانی که از تاریخ ٢٠/١١/١٣٨٦ به بعد فوت می­نمایند ،معادل یکماه حداقل دستمزد ماهیانه سال فوت می­باشد.

چه مدارکی برای دریافت کمک هزینه کفن ودفن لازم است ؟

١- دفترچه درمانی متوفی

٢- گواهی فوت بیمه شده

٣- مستندات و مدارک مربوط به کفن و دفن (فاکتور و …)

در صورت فوت بیمه شده اصلی ، دفترچه درمانی او را به کجا باید تحویل داد؟

دفترچه درمانی متوفی میبایست به شعبه محل پرداخت حق بیمه یا شعبه محل دریافت مستمری در زمان فوت تحویل گردد.

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

تامین اجتماعی و قانون کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Plugin "Contact Form 7" not installed or activated
بستن
شماره های تماس

Arianik hesab