مدارک لازم برای تشکیل پرونده مالیات بر ارزش افزوده
لازم به ذکر است که مودی برای انجام تکالیف مالیات بر ارزش افزوده باید به ثبت نام در سامانه ارزش افزوده نماید . برای ثبت نام در نظام ارزش افزوده مودی می بایست به سامانه عملیات اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir مراجعه و اقدام به پیش ثبت نام نماید لذا پس از اتمام پیش ثبت نام و صحت اطلاعات وارد شده دعوتنامه ثبت نام مودیان پیش ثبت نام شده مالیات بر ارزش افزوده به نشانی پستی مودی ارسال می گردد.
دعوتنامه ارسالی شامل نام کاربری و کلمه عبور برای انجام ثبت نام در سامانه می باشد که مودی با استفاده از آن و مراجعه به قسمت ثبت نام در سامانه نست به ثبت نام اقدام می نماید . پس از انجام ثبت نام می بایست مودی مطابق دعوت نامه ارسالی و با مراجعه به ادارات ارزش افزوده نسبت به تکمیل ثبت نام و تکمیل پرونده اقدام نماید . مطابق دعوت نامه ارسالی مدارک مورد نیاز جهت تکمیل پرونده شامل موارد ذیل می باشد :
- نسخه چاپی فرم ثبت نام
- تصویر گواهی ثبت نام سازمان امور مالیاتی
- تصویر شناسنامه و کارت ملی پشت و رو مودی و شرکا
- تصویر کارت بازرگانی ( در صورت وجود )
- تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه محل فعالیت
- تصویر گواهی یا وکالت نامه نماینده قانونی
- تصویر آگهی ثبت روزنامه رسمی
- تصویر آگهی آخرین تغییرات روزنامه رسمی
- تصویر آخرین قبض تلفن محل فعالیت
- تصویر مستندات موید فعال بودن شرکت