پلمپ دفاتر قانونی


در

دفاتر قانونی

مطابق ماده 6 قانون تجارت،هر بازرگانی به غیر از کاسب موظف می باشد که دفاتری اعم از دفتر روزنامه،دفترکل،دفتر دارایی و دفتر کپیه و یا دفاتر دیگری را که وزارت عدلیه(قوه قضاپیه) اراپه می کند، داشته باشد.

دفاتر چطور پلمپ می‌شوند؟
توسط اداره ثبت شرکتها، پلمپ دفاتر صورت می گیرد.بدین صورت که نخست همه صفحه ها شماره گذاری می گردد. پس از آن شماره ثبت شرکت در آن وارد می شود و در آن مهر اداره ثبت شرکتها درج می گردد. بدین صورت امکان هیچ جابه جایی و تغییر اطلاعات وجود ندارد.

مراحل اخذ پلمپ دفاتر

برای اخذ پلمپ دفاتر می توانید با شماره های تلفن این موسسه تماس حاصل نمایید و یا می توانید به پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها به آدرسhttp://irsherkat.ssaa.ir  قسمت پلمپ دفاتر تجاری مراجعه کنید. چنانچه متقاضی پلمپ دفاتر، در مرجع ثبت شرکتها، شخص حقوقی ثبت شده است باید از قسمت اطلاعات متقاضی پلمپ، قسمت تعیین شده مربوط به شخص حقوقی را انتخاب کنید. پس از آن تابعیت، شناسه ملی، شماره تلفن همراه و ثابت و کد پستی شخص حقوقی را در سامانه وارد کنید.
بخش نوع سال (شمسی یا میلادی) شروع سال مالی و شروع ماه مالی را هم حتماٌ با دقت کامل انتخاب نمایید. منظور از شروع سال، ماه و روز مالی انتخاب آن ها مطابق مراتب مشخص شده در اساسنامه شخص حقوقی که ثبت شده است می باشد. تاریخ پایان سال مالی هم به وسیله پایگاه اینترنتی محاسبه می شود. واضح است که تاریخ ثبت شخصیت حقوقی و تقاضای پلمپ مبنای شروع سال، ماه و روز مالی نمی باشد. بعد از این مرحله باید به سراغ آدرس محل دریافت دفاتر پلمپ شده بروید و اطلاعات را کامل نمایید. توجه داشته باشید که دفاتر پلمپ شده بعد از پلمپ براساس آدرس ذکر شده جهت متقاضیان ارسال می شود.
بنابراین الزامی می باشد که در قید این اطلاعات توجه داشته باشید و دقت لازم را مد نظر داشته باشید. در حال حاضر این شیوه برای شهر تهران امکان پذیر است. در صورتی که شهر مورد نظر در گزینه های ارائه شده وجود نداشت، آن شهر هنوز به سامانه مذکور ملحق نشده است. در این صورت متقاضیان می بایست به همان شیوه  گذشته عمل نمایند.
در صفحه بعدی باید اطلاعات شخص حقوقی را بررسی کنید و در صورتی که اطلاعات درست می باشد باید بر روی گزینه تایید اطلاعات شخص حقوقی کلیک کنید. در صورتی که این گونه نباشد باید به واحد ثبتی مربوطه مراجعه کنید.
در مرحله بعدی مطابق اطلاعاتی که وارد شده است به کاربران شماره پیگیری اختصاص داده می شود.
پس از آن باید سمت کامل کننده اظهارنامه را از فهرست انتخاب نمایید و اطلاعات مربوط به یکی از اعضاء هیات مدیره را در سامانه درج کنید.
در مرحله ی بعد اسامی بقیه اعضاء هیات مدیره را  به همراه اطلاعات مربوط به آن ها اعم از نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، تاریخ تولد و … وارد نمایید و در انتها با کلیک نمودن بر روی گزینه ی گام بعدی وارد مرحله بعد شوید.
در این مرحله با تعیین نمودن عضو هیات مدیره، سمت اشخاص هیات مدیره، مدت تصدی محدود/نامحدود و تاریخ شروع سمت را در سیستم وارد نمایید.
پس از آن وضعیت حدود حق امضاء اعضاء هیات مدیره و پس از آن سمت عضو هیات مدیره را مشخص نمایید. فرم دیگری تحت عنوان دفتر مورد تقاضای شخص وجود دارد که در این مرحله، نوع دفتر مورد تقاضای شخص دفتر کل و روزنامه و همین طور تعداد برگ های دفتر و تعداد جلدهای دفتر را وارد کنید  و اطلاعات وارد شده را ذخیره نمایید.
پس از سپری نمودن مراحل ذکر شده، وارد صفحه تایید صحت اطلاعات خواهید شد. در این مرحله می بایست گزینه تایید اظهارنامه پلمپ و مدارک مورد نیاز را انتخاب کنید. بعد از کامل نمودن اطلاعات در سامانه و انجام صحیح مراحل اینترنتی ثبت و کلیک بر روی پذیرش نهایی، باید اصل اظهارنامه پلمپ دفاتر مهر و امضاء شده دریافتی از اینترنت را به همراه مدارک دیگری که در ذیل ذکر خواهد شد، به اداره ثبت ارسال نمایید تا اداره پست دفاتر پلمپ را به آدرسی که در سامانه قید نموده اید ارسال نماید.
پس از ارسال مدارک از طریق پست و اخذ کد پیگیری، بر روی گزینه پلمپ دفاتر قانونی کلیک کنید. شماره پیگیری و تاریخ تحویل مدارک به پست را در سامانه درج نمایید و در انتها بر روی گزینه پذیرش نهایی، کلیک کنید و وارد مرحله بعدی شوید.
بعد از ارسال مدارک، کارشناس حقوقی مدارک را بررسی می کند و بعد از بررسی و ارزیابی چنانچه مدارک مورد تایید کارشناس مربوطه قرار گرفته باشد، (پیگیری درخواست از طریق همین سامانه امکان پذیر است) اجازه پرداخت وجه دفاتر و پلمپ آنها صادر می گردد.
در این صورت متقاضیان باید با ورود به سامانه وجه تعیین شده را به صورت اینترنتی پرداخت نمایند.
نکته : در صورتی که کاربر به دفاتر خاص نیاز داشته باشد، می بایست پس از به پایان رسیدن مراحل درخواست و تایید نهایی در سامانه به اداره های پست مرکز استان یا شهرستان مراجعه نمایید و نسبت به تحویل دفاتر اقدام نماید.

زمان درخواست برای دفاتر قانونی:

قبل از شروع سال مالی باید برای اخذ دفاتر درخواست خود را ارائه نمائید

 

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

موضوعات مالیاتی

پلمپپلمپ دفاتر قانونیپلمپ دفتر روزنامهپلمپ دفتر روزنامه و کلدفاتر قانونیدفاتر قانونی چگونه اخذ می شود؟دفاتر قانونی شرکتهادفاتر قانونی کارت بازرگانیدفاتر قاونی چیست؟دفتر روزنامه و کلدفتر کلفرصت اخذ دفاتر قانونیکی باید دفاتر قانونی را گرفت؟نحوه اخذ دفاتر قانونی شرکتهانحوه درخواست دفاتر قانونی شرکتهانحوه گرفتن دفاتر قانونی شرکتها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Plugin "Contact Form 7" not installed or activated
بستن
شماره های تماس

Aria Nik Hesab