عملیات حسابداری

  • انجام کلیه عملیات حسابداری و مالی شرکتها و سایر اشخاص حقوقی،
  • ثبت اسناد مالی شرکتها در نرم افزارهای حسابداری،
  • تنظیم اظهارنامه مالیاتی و تحریر دفاتر قانونی شرکتها،
  • تنطیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده (VAT) ،
  • تهیه و ارسال خلاصه معاملات فصلی موضوع ماده 169 ق.م.م،
  • تهیه ترازهای حسابداری و صورتهای مالی شرکتها،
  • ارائه گزارشهای مالی و محاسباتی خاص مورد نظر مدیران شرکتها،
  • رسیدگی و کنترل اسناد حسابداری،
  • ساماندهی و به روز رسانی حسابهای معوق،
  • نظارت بر عملیات حسابداری شرکتها و اعلام یا حل اشکالات مشاهده شده،
  • اجرای عملیات اصلاح حساب و رفع مغایرت حساب شرکت با سایر شرکتها،
  • رفع اختلاف مالی بین سهامداران و شرکاء،
  • شرکت در جلسات به عنوان نماینده مالی شرکتها، شرکاء و یا اعضای هیات مدیره در داخل و یا خارج از کشور،
  • اعزام حسابدار در کلیه سطوح به صورت تمام وقت یا پاره وقت،
  • انجام کلیه عملیات مالی و حسابداری شرکتها در محل دفتر کار موسسه،
  • تنظیم و ارسال لیست های ماهیانه حقوق، بیمه و مالیات شرکتها جهت ارسال به سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی،
  • ارائه آنلاین گزارشهای مالی مورد نیاز به مدیران شرکتها،
  • تهیه صورتهای مالی به زبان انگلیسی جهت ارائه به سفارتخانه ها، شرکتها و مراجع خارج از کشور به منظور مهاجرت، اخذ تسهیلات مالی، اخذ نمایندگی از شرکتهای خارجی در ایران و…،
  • انجام خدمات حسابداری و مالی  نمایندگی و شرکتهای خارجی در ایران و ارائه گزارشهای لازم به زبان انگلیسی،
  • نظارت بر عملیات انبارگردانی دوره ای یا پایان سال شرکتها و فروشگاههای زنجیره ای و . . . ،
  • سایر خدمات مالی و حسابداری مورد نیاز شرکتها حسب مورد و با توجه به نیاز شرکتها.

عملیات حسابرسی

  • حسابرسی صورتهای مالی،
  • حسابرسی داخلی،
  • بررسی اجمالی صورتهای مالی،
  • حسابرسی عملیاتی (بررسی اثربخشی و کارائی)،
  • حسابرسی بر اساس روشهای توافقی رسیدگی به حسابها و یا صورتهای مالی،
  • حسابرسی رعایت،
  • انجام عملیات حسابرسی خاص،
  • حسابرسی گزارشهای تهیه شده توسط نمایندگی شرکتهای خارجی در ایران و تهیه گزارشهای لازم به زبان انگلیسی،
  • بررسی حسابهای به منظور اطمینان از صحت ثبت رویدادهای مالی و کشف اشکالات موجود،

خدمات و مشاوره مالیاتی

  • طبق قوانین و مقررات مالیاتی همه شرکتها، موسسات و … در برابر دولت تکالیفی دارند. اهمال در پیشگیری و عدم رعایت دقیق این الزامات، ممکن است موجب تحمیل خسارات هنگفت مالیاتی و حتی وقوع جرم کیفری شود. از سوی دیگر مفاد و متن قانون مالیاتهای مستقیم، قانون مالیات بر ارزش افزوده، دستورالعملها، بخشنامه های متعدد، رویه های متفاوت ادارات امور مالیاتی و … دارای آنچنان ابهام و پیچیدگی هایی است که لزوم حضور یک “مشاور مالیاتی حرفه ای و با تجربه” را واقعیتی انکارناپذیر بیان می کند.

 تجربه سالهای متمادی  مدیران این موسسه نشان بیانگر آن است که استفاده از خدمات یک “مشاور مالیاتی حرفه ای”، به منظور اطلاع دقیق از تکالیف قانونی، استفاده از ظرفیتها، معافیتها و بخشودگی ها قانونی، از نظر مالی و در بلندمدت بسیار به نفع شرکتها خواهد بود چرا که وقوع یک یا چند اشتباه، ممکن است خسارات قابل توجهی را به شرکت تحمیل نماید… از این رو، این موسسه آمادگی دارد تا مشاوره های مالیاتی لازم را به مدیران عامل، مدیران مالی و حسابداران شرکتها ارائه نماید

مالیات بر درآمد

  • تشکیل پرونده مالیاتی،
  • پیگیری و اخذ کد اقتصادی شرکتها،
  • اخذ دفاتر قانونی پلمپ شده از اداره ثبت شرکتها،
  • تهیه اظهارنامه عملکرد،
  • تهیه، تنظیم و ارسال صورت معاملات فصلی (خرید، فروش، اجاره و …) شرکتها،
  • ارائه مشاوره مالیاتی به مدیران عامل، مدیران مالی و حسابداران شرکتها به منظور اطلاع دقیق از قوانین و رعایت الزامات آن،
  • تنظیم لوایح اعتراضی یا دفاعیه حرفه ای مالیاتی به منظور دفاع از حقوق مالیاتی مودیان،
  • حضور و شرکت در جلسه رسیدگی مالیاتی، ادارات امور مالیاتی، هیات های حل اختلاف بدوی، تجدید نظر، ماده 216 و …،

مالیات بر ارزش افزوده

  • ثبت نام و تشکیل پرونده مالیات بر ارزش افزوده،
  • تنظیم و ارسال اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده فصلی،
  • شرکت در جلسه رسیدگی به پرونده مالیات بر ارزش افزوده (اداره امور مالیاتی و هیات های حل اختلاف)،
  • تنظیم لوایح اعتراضی برای مالیات بر ارزش افزوده،

مشاوره مالی

    • انجام تجریه و تحلیل های لازم و فنی و ارائه مشاوره های لازم به مدیران شرکت جهت انتخاب بهترین راهکار از بین روشهای موجود در خصوص یک تصمیم مهم،
    • ارائه مشاوره و کمک به مدیران ارشد شرکت جهت اخذ تصمیمات مهم مالی،
    • مشاوره به مدیران و سهامداران جهت افزایش سود شرکت و سازمان،
    • انجام تجریه و تحلیل صورتهای مالی و شناسایی فرصت ها و تهدیدهای مالی،
    • مشاوره در خصوص انتخاب بهترین روش ممکن تامین مالی شرکتها،
    • مشاوره در خصوص انجام و یا عدم انجام سرمایه گذاری در یک پروژه خاص،
    • مشاوره در خصوص الزامات قانونی مرتبط با اتخاذ یک تصمیم مهم مالی یا سرمایه گذاری،
    • مشاوره در خصوص ساختار تامین مالی شرکت،
    • ارائه مشاوره های مالی در رابطه با سیستم حسابداری شرکتها،
    • مشاوره در خصوص تهیه دستورالعملهای مالی و  تدوین ساختار کنترلهای داخلی در سیستمهای مالی شرکتها،
    • انجام تجزیه و تحلیل های مالی در رابطه با نسبتهای مالی(نسبتهای سودآوری، فعالیت، نقدینگی، اهرمی) و …،

طراحی و استقرار سیستم ها و نظام های مالی

  • استقرار سیستم های جامع مالی مناسب، منطبق بر اصول حسابداری به منظور استقرار کنترل های داخلی، کنترل های انضباطی، محافظت و نگهداری دارایی ها و اسناد و مدارک، ثبت صحیح و بموقع فعالیت های سازمان، استخراج گزارشات لازم و مورد نیاز مدیریت و برون سازمانی (سالانه، میان دوره، گزارشات خاص) و…، از مهمترین اقدامات لازم در هر سازمان است.
  • طراحی سیستم مالی و  استقرار مناسب آن به صورت اصولی و منطبق با اصول متداول،
  • چگونگی استقرار کنترلهای داخلی اساسی،
  •  کنترلهای انضباطی حاکم  به منظور محافظت و نگهداری دارایی ها و اسناد و مدارک،
  • تقسیم وظایف، سرپرستی مفید و موثر،
  • ثبت صحیح و به موقع فعالیت های شرکت مستند به مدارک مربوط در دفاتر و سیستم های نرم افزاری مناسب و استخراج گزارشات لازم و مورد نیاز مدیریت و برون سازمانی ( سالانه ، میان دوره ای ، گزارشات خاص و بر حسب مورد )،

سیستم های جامع مالی به صورت دستی طراحی و براساس شناخت کامل شرکت و نیز طراحی حای صورت گرفته با استفاده از خدمات شرکت های ارائه نرم افزارهای کارا ، مکانیزه خواهد شد ، لذا کلیه سیستم ها به نحوی طراحی خواهد شد که قابلیت مکانیزه شدن را دارا بوده و ارتباط آن با سایر سیستم ها به صورت اصولی حفظ گردد .

  • انجام عملیات شناخت به منظور ایجاد امکان طراحی بخشهای مختلف نظام و تعیین مراکز مختلف.
  • طراحی فهرست حسابها و کدینگ حسابها ( کل ، معین ، تفضیلی و مرکز هزینه ) ،
  • روش ثبت حسابداری و تعریف حسابها،
  • طراحی بودجه عملیاتی ، نقدی و سرمایه ای،
  • طراحی روشهای گردش عملیات شامل عملیات مالی ،
  • طراحی روشهای گردش عملیات تدارکات ( انواع خرید ، انعقاد قرارداد با مشتریان و …..) ،
  • طراحی روشهای گردش عملیات دارائی های ثابت – سیستم اموال  ( روش های مربوط به خرید و یا ایجاد , نحوه نظارت بر دارائی های ثابت , نحوه خارج کردن آنها , تحویل و تحول و ….. )، 
  • طراحی روشهای گردش عملیات دریافت و پرداخت نقدی و بانکی،
  • طراحی روشهای گردش عملیات  انبارها و گردش کالا، 
  • طراحی سیستم بهای تمام شده،
  • طراحی روشهای گردش عملیات حقوق و دستمزد،
  • طراحی گزارشات مدیریت،
  • طراحی نمودار سازمانی امور مالی،
  • تهیه فرمهای مورد لزوم و گردش آنها،
  • آموزش کارکنان جهت اجرای نظامهای مالی،
  • نظارت بر حسن اجرای نظامهای مالی،

 

  • ۲-تهیه ، نصب و اجرای سیستم های مکانیزه در طراحی سیستم مالی
  •   استقرار سیستم های مکانیزه  ( سیستم های نرم افزاری ) پس از طراحی نظام مالی به صورت دستی و با توجه به مطالعات صورت گرفته در رابطه با نرم افزارهای بهینه که بتوانند نظام مالی طراحی شده را به نحوه احسن اجرایی سازند ، انتخاب و پیاده سازی می گردد،
  • سیستم های مکانیزه ( سیستم های نرم افزاری ) بر اساس و تطبیق سیستم های دستی و به همراه دستورالعمل و نحوه استفاده هر یک از سیستم ها اجرایی خواهد شد و سپس به کارکنان آموزش های لازم ارائه می گردد.                 
  • .
  • ۳- تنظیم  آئین نامه ها در طراحی سیستم مالی

آئین نامه های مورد نیاز شرکتها را با توجه به اهداف اصلی و موضوع فعالیت آنها تهیه، تدوین و ارائه می نماید تا پس از تصویب ارکان تصمیم گیرنده در شرکتها، به مورد اجرا گذاشته شو

Plugin "Contact Form 7" not installed or activated
بستن
شماره های تماس

Aria Nik Hesab